Dulu tahun 2013- 2014 kalau x silap... Pernah dah kna scam dalam pembelian emas.. ngam 10 tahun kemudian.. eh terkono laiee. 🥴🥴🥴 Hahahahah, ghupo eh den ni copek melupakannn. Bezanya, hari ni aku tak sedih sangat ah berbanding masa tahun 2013-2014 dulu.. kerugian pun dlm rm418 je. Jumlah tu walaupun aku tulis '418 je', tapi sbnrnya besar juga bagi aku yg gaji kecik ni. Nak wat camne.. masa nk kena tu mcm tu aje buleh kena.. pdhal nak ikutkan , mmg aku jenis yg agak alert juga bab2 scammer ni. Hahahaha.. adoiyai. Mampu gelak je lah. Aku simpan semua screen shot. Buat kenang2an.. Malas nk g report sbb, leceh lak nanti nak kena panggil soalsiasat plak.. sedangkan duitnya lom tentu dpt kembali. Apa² pun , aku doakan moga scammer2 tu mati kena lenyek lori tanker. Eh, bukan.. lumpuh sepanjang hayat sbb makan duit haram. Takpun merana sakit kanser ke tapi x mati2. Berkat dia makan duit harammm. Jap nanti aku upload gambar rantai tangan emas yg buat aku tergoda nak beli utk...
Banyak je sebenarnya nak ditulis. Tapi macam penat pulak bila mikirkan nak luah tu. Mungkin sebab aku sejenis yang "lex²" je lah. Walaupun sebenarnya serabut! Kadang² berbahaya perangai memendam macam ni. Sebab, apabila dia start meletup, masa tu dah tak boleh dah nak control damage. Sambil aku menulis ni, aku mengadap anak aku no 5 yang kurang sihat. Dedau, ada macam nak semput. Tapi bagusnya si atancuk ni, dia demam, dia tahu bawak diri. Ikut arahan aku dan buat apa yang sepatutnya utk dia 'survive' kesakitan dia. Suruh makan ubat, dia makan, suruh makan habbatussauda, dia makan, suruh mandi, dia mandi. Senang diuruskan. Dia x banyak merungut bila sakit. Jangan kan yang no 4 tu.. kalau sakit... Ya ampunnn kemahen macam kain buruk, cengeng, mengeluh kuat. Makan ubat , makan nasi, semua nak kena dipaksa. Kalau tidak, mmg cenggitu je lah terdampar. Yang sepesen macam no 4 tu, si sulong. Yang sepesen no 5 tu, si nombor 3. Yang perempuan, no 2 dan no 6, time sakit dok...
Good morning and As salam .. Berpagi²an uruskan anak utk saringan masuk darjah 1 tahun depan. Di samping abangnya pulak ada temasya sukan.. Maknye pelupa. Nikmat Allah kurniakan. Berkejar²an lah menghantar anak² yang terlibat. Sambil menunggu si wangi habis exam, mak update le blog. Oh ye.. Mlm td mak mimpi wajah mak buruk. Melecur, Macam mereput, Ada tumbuh daging lebih di bhgn kening mata menghala ke hidung.. Mak rasa aneh.. tetapi mak tak sedih pun dgn keadaan demikian. Yang mak ingat, perasaan mak dalam mimpi tu tertanya²... kenapa wajah mak jadi demikian. Tapi, mak tiada rasa takut. Malah, mak berfikir... takpelah.. Allah da lama bagi mak nikmat wajah yang sempurna, mudah urus, elok, so jika sekarang Allah nak tarik sedikit nikmat tu, mak redho.. Yang mak fikir, Adakah orang sekeliling mak boleh terima dengan keadaan wajah mak yg buruk tu. Lepas tu tiba2 mak terkejut bunyi alarm henpon.. Ohh da subuh.. Marilah bangun solat subuh. Sekian...
Comments
Post a Comment