Catatan 6 September

 Banyak je sebenarnya nak ditulis.

Tapi macam penat pulak bila mikirkan nak luah tu. Mungkin sebab aku sejenis yang "lex²" je lah. Walaupun sebenarnya serabut!

Kadang² berbahaya perangai memendam macam ni. Sebab, apabila dia start meletup, masa tu dah tak boleh dah nak control damage.

Sambil aku menulis ni, aku mengadap anak aku no 5 yang kurang sihat. Dedau, ada macam nak semput. Tapi bagusnya si atancuk ni, dia demam, dia tahu bawak diri. Ikut arahan aku dan buat apa yang sepatutnya utk dia 'survive' kesakitan dia. Suruh makan ubat, dia makan, suruh makan habbatussauda, dia makan, suruh mandi, dia mandi. Senang diuruskan. Dia x banyak merungut bila sakit.  Jangan kan yang no 4 tu.. kalau sakit... Ya ampunnn kemahen macam kain buruk, cengeng, mengeluh kuat. Makan ubat , makan nasi, semua nak kena dipaksa. Kalau tidak, mmg cenggitu je lah terdampar. 

Yang sepesen macam no 4 tu, si sulong. Yang sepesen no 5 tu, si nombor 3. Yang perempuan, no 2 dan no 6, time sakit dok senyappp sampailah tak tahan, baru berbunyik. Tu yang bahaya. Tau² dah panas betul suhu badan, air mata meleleh². Tapi, sejenis ikut arahan. Pun senang jaga juga lah.

Alhamdulillah semua tu nikmat.. pengalaman. Saham akhirat aku . Moga2 kalau mereka masuk syurga dahulu kelak, mereka tak lupa cari aku.


Ok lah tu je dulu.

Comments

Popular posts from this blog

Kena Scam Emas Lelong

Exam Saringan Darjah 1 2024